Midsommar



Hoppas alla mina läsare har haft en underbar midsommar!

Våran dag igår då.   .   .  

Det var fint och soligt när vi klev upp vid 8 så vi gjorde oss iordning för en tur till mariebergsskogen där det skulle firas midsommar kl 12.  Vi kom dit vid 10:30....vi och många andra småbarnsföräldrar som ville titta på djuren och har det mysigt innan allt ståhejj skulle dra igång. Kl 12 slog vi oss ner vid ett bord ute i solen vid reasturangen för att käka lunch. Liam åt pannkakor och vi käkade nån smörås av nått slag.....jättegott och verkligen, verkligen helt underbart!
Vid den tiden hade inte allt folk hunnit komma än så vi hade det riktigt skönt och satt å mös en bra stund innan vi tog promenaden förbi midsommarstången och lyssnade lite på musiken och tittade på dansandet ..... vid det här laget var Liam jättetrött och mätt efter alla pannkakorna så vi åkte hem och var väl hemma runt 14 tiden.

När vi kommit hem och Liam vaknat efter sin lunchLur så tog vi 4 hjulingen för att plocka blommor...klart liam skulle ha 7 sorters blommor under kudden så han kunde drömma om sin blivande fru.  

Vi började förbereda maten och efter en stund kom pappa, ella och systeryster....vet inte om det var dom som drog med det dåliga vädret men vi hade verkligen haft solen på oss hela dagen men sen bröt regnovädret lös och grillen fick stå under tak vilket iof gick lika bra ..... nej vi trotsade faktiskt inte vädret för att det var midsommar utan vi käkade maten inne med tända ljus istället.  Det var en helt fantastiskt trevlig kväll som vi (jag henrik och systra) avslutade med filmen -vi hade iallafall tur med vädret igen ....ger denna film 10 solar, helt klart min sorts humor!!!

Sammanfattningsvis så tror jag faktiskt att det här var den bästa, lugnaste, roligaste  midsommar jag varit med om! 

Nästa midsommar har vi 2 barn att ta med till mariebergsskogen :)  *längtar*

Kommentarer
Postat av: Malin

Man var är alla bilderna+? hADE FÖRVÄNTAT MIG ATT SE lIAM I MIDSOMMARKRANS HIHI... FIKA TILL VECKAN? kRAMIZ m

2009-06-21 @ 21:06:39
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0