Ibland önskar man att man hade förmågan att förändra världen

Har nu suttit och läst två bloggar idag från samma arbetsplats som säger samma sak..  - Jag har jobbat 2 dagar men det känns som det dubbla, jag är helt slut!!!  för några veckor sedan läste jag på samma bloggar typ : jag har nu jobbat min sista dag på 3 och har nu 3 härliga lediga dagar innan jag börjar igen!  osv osv osv

När man har jobbar i många år på samma arbetsplats och börjat på detta ställe när situationen såg som sämst ut men "slutade" där när allt var väldigt bra så med ett schema som sa jobba 3 dagar va ledig 3.....helt underbart. En grupp som hade mycket idee´r och igentligen inga motstånd iallafall inte inom gruppen......Det tog endast ett par veckor att förstöra denna underbara arbetsgrupp och den är nu påväg tillbaka till en grupp med utbrända människor, hög sjukfrånvaro och vårdtagare som knappt ser röken av personalen.


Vad hände?   Vart gick det fel?   Tror dom härliga högsta hönsen verkligen att dom kan tjäna pengar på att dra ner på resurserna och personalen ... nej, försök hitta kompetent folk till omorganisationerna istället för att plocka skiten på gatan !!!    en alkholiserad A-lagare skulle lösa problemen bättre!! 

Jag är sur på regeringen som ska satsa på barnen och de gamla men istället satsar på höginkomsttagar packen!!!

Hur vore det att sluta vara så dumsnål och försöka spara pengar på riktigt istället???   

Kommentarer
Postat av: Malin

Jaa jag hoppas verkligen inte att vi hamnar tillbaka helt på ruta ett...kramiz m

2009-02-27 @ 19:17:56
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Håller med dig!

De rika ska ha mer och de fattiga får klara sig själva, fint system om man e född rik..



Fattar fortfarande inte hur de kunde splittra centrum!!

Logiskt tänkande finns nog inte på kommunen..



2009-02-27 @ 21:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0