Underbarast!!


Min sötnos det !!!!


Idag är jag trött som fan ...... min kärring står i köket och tar hand om all disk som har byggts på som ett stort bärg på diskbänken under dagen & jag sitter i soffan och äter glass...så det ska vara eller? 

Igår hände en olycka med min stackars syster. Hon ligger för den delen inne på sjukhuset och har fått blodförgiftning vilket i sig är en tragedi..... Dålig som fan går hon och ramlar OCH VAD HÄNDER? Jo hon bryter höften .... herreguuud vilken otur hon har !!   Hon hade så jäkla ont igår så dom fick akut operera henne sent igårkväll .... operationen verkar ha gått bra men jag har inte pratat med Roffe nått ikväll så jag vet inte hur hon mår efter uppvaknandet (de höll henne nersövd under natten och morgonen så att hon skulle få vila lite) .... Nu bör hon vara tillbaka på avdelningen igen .... HUJJA !


Hade föresten en underbar fika stund hemma hos Malin i torsdags. Maria, Jenny, Vincent, Anna, Linus var också där och det blev en himmla massa pratande om allt mellan himmel och jord.....  (önskar jag kunde länka men det funkar inte för tillfället)



 
Du är på dag 252 av 280. (90%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och fulla dagar (v35+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 19 sep 2009 
Du har 28 dagar kvar till beräknad förlossning.


Ja, vad ska man säga....snart är Liam storebror också ..... Satt och slösurfade runt för att "förbereda" mej lite på förlossningen...  hur andra personer upplever förlossning nr 2 &  90% av allt jag läste var bara possitivt.... första fasen var lättare för alla tror jag vilket var det värsta med min första förlossning..... när de första 4-5cm var avklarade tyckte jag det gick okej iallafall men fram till de 4 var rena helvetet!!!  .....  nått som gjorde mej lite pirrit nervös var att det verkar som det går så mkt fortare med andra barnet ..... Min 3männing födde sitt andra barn på toaletten HEMMA & visst kan jag tänka mej det om jag inte hinner iväg men en sak ..VEM FAN SKA STÄDA EFTERÅT LIXOM?  BLÄÄÄÄÄ!!!! 

Lite "vänta på tomten på julafton" känsla får jag när jag tänker på att jag ska åka in å föda bebis inom snar framtid .... spännande, lite pirr i magen & nyfiken på lilla krabaten där inne .... Den som väntar på nått gott....... :)  

Kommentarer
Postat av: Malin

jag är också jättenyfiken på bebben.. och denna bild är ljuvlig!!kramiz M

2009-08-24 @ 22:42:56
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0