Sjukling

Inatt har det varit en lång natt
.
Det började med att Liam var jättehostig och gnällig igår kväll men efter lite panodil och hostmedicin kunde han somna gott men det blev sent ....typ 12 eller nått. Idag mår han bättre igen förutom att han har ögoninfektion som han alltid får när han är förkyld.
.
Wilma hade en tillväxtdag igår ....ja jag brukar säga så när dom sover sej igenom hela dagen och hon vaknade inte lika ofta och ville ha mat....det är ju skönt ibland och specielt när man inte känner sej kry. Igår kväll hade jag jätteont i huvvet och kände mej förkyld som fan... INATT vaknade jag och wilma vid halv 3 å JÄVLAR så ont jag hade i vänstra tutten men eftersom wilma sover i sin säng som är till vänster om sängen så trodde jag att jag hade klämt den stackaren men ICKE. När jag klev upp kände jag att jag faktiskt var riktigt risig, dels av förkylningen men sen fick jag feber och ännu ondare ...MJÖLKSTOCKNING.....JEiii...bröstet är knallrött och det går exakt att se vart den jävla inflammationen sitter..ser ut som ett rött tjockt långt streck. Panodil och voltaren är mina bästa vänner just nu :) . Undrar vad det beror på att det blev så här? men jag misstänker att efter gårdagens tillväxtdag, för mkt mjölk + förkylningen så blev det för mycket.
.
Imorgon måste Henrik ut och jobba några timmar på dagen vilket inte känns vidare värst bra...Jag hoppas Liam håller sej feberfri och kry nu så han kan pka till dagis imorgon... supersöta Malin har planer på att komma hit så vi får se..kanske, kanske ,, hoppas hoppas :)...annars får jag tvinga hit någon annan...
.
Det blir soffläge för mej nu några minuter innan Liam och Henrik kommer in

Kommentarer
Postat av: Ananas

Det där med att de inte suger ur tillräckligt med mjölk är ju också en orsak till mjölkstockning. Jag hade ont ett par gånger när Linus inte åt ordentligt med jag fick aldrig så illa som feber som tur var. Han fick börja suga på det bröstet som gjorde ont oavsett om det var det andra bröstet han skulle ha. Och det hjälpte mig. Men som sagt var. Jag fick ju aldrig så illa som du :)



Hoppas att ni kryar på er. Är så avis på Malin som får träffa både Vincent och Wilma. Men men, det blir väl en mammaträff hos tant Malin snart kanske så man får träffa dessa små. Kul för Linus att träffa andra barn också :)



Kramkram

2009-09-28 @ 14:50:16
URL: http://ananas.blogg.se/
Postat av: Ananas

Man ser bara överdelen av mig. Du har inte sett nederdelen :) Haha! Men du är väl tillbaka till din normala vikt antar jag. Du hade ju bara en mage som sagt var :)



Kramar

2009-09-28 @ 16:49:33
URL: http://ananas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch stackare, hoppas verkligen att det blir bättre snart!

Krya på er allihopa!

Håller med Anna och hoppas oxå på en träff hos Malin när du har fått orken tillbaka =)



Kram

2009-09-28 @ 21:43:12
URL: http://jennydepp.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har nu satt lösenord på min blogg, men jag har ingen mail till dig.. Du kan jue maila mig om du vill ha de, lr höra med nån centrum tjej..



Ha de gott



/Jenny

2009-10-01 @ 00:14:17
URL: http://jennydepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0