Låååång dag idag

Idag skulle vi som sagt åka iväg med våra pluttiga papegojor..  28 mil till dalarna ..fors eller vad det nu hette.... Det började inte så bra inatt så vi för det första inte la oss förrän efter 12,  hade nog lite ångest över denna stora dag så jag hade inte ro att lägga mej men somnade så fort huvudet stupit på kudden. Ungefär halv 3 inatt vaknade Wilma och då hade hon sovit klart för natten tyckte hon ..GUUUUD!!  Det är första natten hon är vaken och pigg om man säger så... kl 5 somnade hon och kl halv 6 ringde klockan JÄÄÄJ!!
.
Halv 7- 7 åkte vi in till grums med Liam och sen bar det iväg... Wilma sov under hela resan. konstigt ...NÄÄÄ!  Själv var jag ju rätt nervös för jag ville verkligen mötas av ett perfekt hem där dom skulle trivas men jag orkade somna en liiiten stund iallafall. Vi var framme kl 11 och möttes faktiskt av ett förhoppningsvis bra hem ... det kändes så!  Han verkade seriös och erfaren ....det blir nog bra det här ... mina bebisar!  ...... sen var det 28 mil hem oxå  ...JÄÄÄJ!!!
.
.
Ni kan nog inte förstå hur tyst det är här nu .... det är ca 5-6 år sedan det var så här tyst i vårat hem... papegojor är ALDRIG tysta och även när de inte skriker så leker dom å det för oxå väsen ... nu är det jätte tyst....  både skönt och jobbigt !!  På lördag ska Liam sova med farmor och Tony i husbilen och gissa vem som ska njuta av lugnet då ... ja Wilma är ju hemma förståss men det känns inte som om hon för så mkt väsen eller härjar specielt mkt faktiskt!
.
.
JAAA... Linnea & Alva var här en sväng förut... Linnea hade köpt nappar till Wilma som skulle passa hennes lilla mun bättre.... jag ska ta ett kort på henne med denna napp i ... den är helt suverän och den fastnar faktiskt i hennes mun & den kväljer henne inte ....  det ska bli spännande att se om hon orkar sova lite längr eän 1,5-2 tim åt gången inatt .... hon somnade gott med den i munnen nyss iallafall  ..GÖÖÖTT ,  tack Linnea!!!  Alva & Liam som brukar leka bra lekte inte så jättebra ikväll ...  inte så konstigt då Liam blev uppdragen ur sängen astidigt och sova middag har han inte haft ro med.  Han var en smula sur ...sur som en surgubbe faktiskt ...allt var  mitt mitt mitt  -Dää min!  som han säger.  *suck*
.
.
.
Nä det har varit en lång dag och det är nog dags att sova nu ....

Kommentarer
Postat av: Sabina

hemst för dej o lämna bort bebisarna :( Lider med dej,men i längden kanske det blir lättare. Alla behöver ju sin tid.. :) har med en vaken dotter på nätterna, har lite problem med astman,sammlar slem o så... när ska Jag få se ditt lilla underverk då? snyft!! Kram!

2009-10-13 @ 06:47:32
Postat av: ANNIKA O

Oj vad taskig jag känner mig. Jag fattade som att ni hämtat fåglar. Blev lite avis där, tänkte att jävlar vicket tålamod människan har!!!!

2009-10-13 @ 21:26:00
Postat av: Malin

Förstår att det känns tomt där hemma, men nu slipper du i alla fall ditt samvete när du ínte hinner med dom som du önskat!! Ser fram emot att se Wilma med nappan, och Liam surgubbe??? Det tror jag inte på, den böbben kan bara le och skratta! Kramiz

2009-10-14 @ 22:24:29
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jag

Ingen fara annika det kunde ju inte du veta. ne riktigt så mkt energi är det nog ingen som har hahaha!

2009-10-15 @ 19:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0