En helt vanlig söndag

Hej på er!  Några dagar sen sist nu .... fullt upp är det i denna stugan nu kan jag lova,  inte en lugn stund haha!!
Vad har hänt sen sist då? Jag och henrik har tagit det stora tragiska beslutet att vi ska "ge bort" våra fåglar till en vänlig själ som tar emot gojor och har ett förhoppningsvis bra ställe för dom där de kan få vara fåglar bland andra fåglar. Vi ska åka dit med dom imorgon och jag hoppas verkligen det är ett bra ställe för det är 28 mil dit och är det inte perfekt så tar jag ju med dom hem igen vilket skulle vara lite tråkigt nu när vi väl bestämt oss. Vi eller mest jag känner att jag inte har tiden med dom längre och en papegoja behöver väldigt mkt stimulans dagligen -.... det kommer ta många år innan jag får den tiden igen tyvärr så för deras skull vill jag skaffa ett hem till dom där de kanske inte kommer få jättemkt uppmärksamhet av husse men de kommer bli en del av en fågelflock och leva mer som de skulle ha gjort ute i naturen om man säger så .....jag hoppas det blir bra!!   Så imorgon ska Wilma komma ut på sin första långa bilfärd...56mil på en dag är det länge sen jag själv åkte faktiskt.... vi får se hur det går.... Liam ska åka till farmors gubbe Tony och spendera sin dag med honom
.
.
.
I fredas var söta tant malin här och fikade vilket var jättejätte trevligt!  Liam fick ett pussel av henne som han bygger och grejjar med för fullt om dagarna & wilma fick jättesöta kläder ... skulle lagt ut kort på det hela men det fick bli en bild av stjärnan själv istället :). får hoppas på en fika snart igen.... En bebisträff har det varit lite tal om och det ser jag framemot :)
.
.
Igår var Jimmy, Linnea & Alva här. Liam och Alva hade hur roligt som helst. Dom lekte slut på oss vuxna så när barna tillslut somnat sjönk vi ner i soffan med massa godis, chips och den nya dippen bearnaisdippen som smakade urk men det gjorde inget för pizzan, godiset, chipsen och sällskapet var suveränt
.
.
Idag har farfar varit här med särbon och fikat, även morfar kikade in på en fika annars har det inte hänt så mkt faktiskt ...... Tog lite kort på sötisarna förut... visste inte om Liam skulle vara så förtjust i att ha Wilma i sin famn men som ni ser så är det mysfaktor hög :) ...  Jenny tack så mkt för blöjjorna och bodyn ....  kanske inte syns så väl på kortet men hon har den på sej och den passade som handen i handsken!!  jättesöt...kan ju inte skriva på din blogg då jag inte har lösenordet men du kan väl maila mej  :)  [email protected]
.
.
Ne nu ska jag grejja lite inför bilfärden imorgon.... ha en bra kväll!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilket underbart syskonkort!!! Det var såå skoj att se dig och din urgulliga familj! Det får snart bli en date igen, för vi glömde helt bort smycket!! Ska nog klara av att ordna till en bebbeträff också snart! Kramiz M

2009-10-11 @ 22:17:55
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0