Underbara dag

Idag är jag nog inte den enda som bloggar om vädret   (typiskt svenskt) men det är ju strålande sol och sjön ligger spegelblank. Jag sitter och väntar påa tt min lilla familj ska vakna ...ska strax gå ut i köket och skramla ordentligt,  klockan är ju faktiskt 9.

Igårkväll pumpade vi Liams pool och fyllde den så idag blir det badande, badande, badande....hade inte tänkt mej åka av gårdsplanenen idag utan bara vara hemma och ha det sådär supergött som det bara går att ha!!   


På måndag börjar jag jobba ....eller inte.....
I tisdags small det till eller rättare sagt natten till tisdag..foglossningen har tagit ytterliggare ett steg åt fel håll. Det är från den dagen svårt att överhuvudtaget ta hand om Liam.  Under veckan har jag nog vart gråtfärdig både en och två gånger för det är gränsfall att jag kan få iväg Liam till dagis....Det är jättejobigt att orka lyfta i & ur honom ur matstolen, skötbordet samma. Det värsta är denna sprinnginga till traktorn och diverse maskiner som står på gården.....jag måste planera in i minsta detalj så jag inte släpper ut honom innan jag jag följa med för annars måste jag hämta honom alldeles för långt bort och vips så är han tillbaka på samma punkt igen ....att gå är inte det lättaste jag gör och speciellt inte med ca 12 kilo på armen som känns som 100 i mina fogar .....

Ja visst ska man försöka så långt det går att klara av att jobba (graviditet är inte en sjukdom som det så vackert heter) men det får ju inte ha vilket pris som helst..... jag har märkt det nu och jag märkte det även när jag gick med Liam, jag blir inte bättre när det blivit sämre....alltså foglossningen tar inte ett steg tillbaka när den väl tagit ett steg fram....inte änsålänge iallafall .....men jag menar dom kan väl inte mena att jag ska försöka jobba när jag knappt klarar att få pojken till dagis ...ska jag ha hemtjänsthjälp för stöttning med liam för att sen gå och jobba då eller ?  hahaha

Jag sa till min chef igår att jag inte kommer på måndag om det inte händer ett mirakel på lördag och söndag och inatt hände det då iallafall inte då det var ett projekt att röra sej överhuvudtaget.... Så mina goa arbetskamrater får klara sig utan mej verkar det som  :(   .......jaja  måste iallafall åka å hälsa på dom på måndag för jag saaaaknar eeeeer!!!!



Mycket foglossnings snack nu men det är en stor del av mitt liv just nu ...NE nu går jag och väcker Liam å Henrik *fniss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0