vad händer ?

Vad händer här omrking i skogarna ??
Livet flyter på, Liam växer och jag växer i hjärnan om det nu går så smart som ja redan var innan jag började skolan  *fniss*.  Att läsa en lagbok är inte bland dom enklaste sakerna jag gjort på den här sidan av året iallafall.
Idag har vi tillexempel gått igenom äktenskapsbalken, ärvdebalken & sambolagen.... visste ni föresten att för att få klassas som sambos så måsten ni bo under samma tak OCH dessutom ha ett sexuellt umgänge...kört för våran del hahahah!!! Visste ni oxå att om eran sambo drar på sej skulder under eran tid tillsammans så blir det faktiskt så att hans skulder ska betalas av era gemensamma tillgångar om inte han själv kan betala för dom innan eventuell bouppdelning....mmm där rök den soffan!!
Ni får ursäkta mitt fruktansvärda tråkiga blogginlägg men min vakna tid består i av att plugga lagar nu ... då är det svårt å skriva om annat!!

Jag stormtrivs i klassen och jag har verkligen träffat jättmånga skojjsiga folk!! 

Här ute i skogen då...... min kära lilla familia.  det är super skönt å ha henrik hemma nu...vettefan hur det skulle gå annars ...han gör ALLT!  ...jo självklart får ja dåligt samvete men jag antar att det kommer att bli bättre bara jagkommer in i skolan lite mer å får lite mer rutin på det hela. & jo visst får ja dåligt samvete för att ja inte hinner med Liam lika mkt som jag vill men dom lediga stunder ja har så försöker ja ju självklart göra nått med honom ....mitt å henrik förhållande just nu är lite lagt på hyllan HAHA  nej men vi umgås inte värst många minuter per dag med varandra även om vi kanske är innanför samma väggar.....känns inte som en riskt efter 7års förhållande så käns det ganska tryggt, vi måste inte umgås varje sekund!! 

Tror att henrik & Liam stormtrivs här på dagarna när dom får regera i huset utan mammsen.
Kan inte säga det för många gånger men jag tror det är verkligen asviktigt för en pappa att vara pappaledig några månader så att dom 2 ensamma får lära känna varandra....det blir inte alls samma sak när vi är alla 3 hela tiden.

föräldraledigheten borde kanske vara längre ?


Nej jag ska ta å gå och lägga mej nu !!  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0