Tisdag


Ser det gott ut? Liam älskar att vara i kylskåpet just nu.
ikväll hittade jag en napp som han hade glömt kvar där.

Händer annars, gnällde kanske lite väl mkt sist, det är en kämpig kurs
jag läser just nu och jag är trött. men just för tillfället så känner jag att
jag måste ta mej igenom det på bästa möjliga sätt. kämpa på hellt enkelt
Det blir nåt bra av det här i slutändan. Mina tankar har helt fastnat på att
starta upp ett äldreboende när jag gått ur skolan. jag har kunskapen till
det då. jag vill starta upp ett äldreboende där dom gamla kan käka frukost
kl 11 om dom vill. dom ska få vara fria som fåglar. och personalen ska
naturligtvis jobba efter 3-3 modellen vilket betyder att man jobbar 3 dagar
sen är man ledig 3 dagar. jag ska starta frivilligorganisationer så att våra söta
pensionärer eller andra frivilliga som har en timma över kan komma och dricka
en kopp kaffe med dom boende etc. jag har massor med ideér som jag skulle
vilja införa i ett äldreboende som man inte ser idag. Ge våra gamla ett värdigt
Liv!

Nu kanske ni tycker att jag är liiite manodepprisiv eller nått sånt för att jag
går från att vara slut som artist till att vilja starta ett äldreboende ....jag kan
erkänna att det inte låter hälsosamt men jag försöker nog bara peppa mej
lite till att ta mej förbi den här jobbiga kursen.

Torsdag: rättegång!!   jag är kallad som vittne till länsrätten. jag är kallad eftersom jag har en del att säga som kurator om en viss elev som går hos mej. han har problem hemma å sådär. . . . *nervös* .
japp med riktiga jurister å hela paketet ...tack gode gud att inte jag ska vara advokat och företräda mamman elr pappan i det här målet....hur gör man det gentemot RIKTIGA jurister ....vi kan ju ingenting ...typ
Det ska bli askul!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

kylskåpstjuv! Gäller att hålla ölen över 1 meters strecket!

2008-10-16 @ 22:50:55
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0