Långt......

Henrik, Pappa & Liam löser ett världsproblem, Liam har dock tröttnat 
på diskussionen & satt på sej sina väl använda hörselkopor  :) 

En bärbar dvd- spelare måste vara alla föräldrars dröm eller? så länge det finns batteri i skiten finns det hopp.... 
Liam satt som ett ljus både till och från kålmården










 
Du är på dag 232 av 280. (82,9%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 19 sep 2009 
Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.


48 dagar......  det känns verkligen inte som en evighet det!  vad hände med tiden? Jag kan inte säga annat än att det har gått otroligt fort och jag har knappt hunnit fatta att jag är med barn!  Någonstans i min hjärna börjar ändå på något konstigt vis känslan krypa fram att jag längtar efter min kropp och efter att kunna börja träna, gå ner i vikt och bara få va "icke gravid".   Änsålänge så känns magen i rimlig storlek och jag tror inte jag är större nu än när jag gick med Liam MEN magen hänger ett par decimeter längre ner denna gången haha vad kan det bero på??..... vart är magmusklerna som ska hålla upp bebismagen ?? ....
Blodbrist...har jag berättat om det?   var hos sofia häromdagen och proverna jag hade tagit för nån vecka sen visade på Brister i det messta,,, typ B12, fosfor?, hb ..... och en hel andra grejjer. Iallafall så sa sofia att jag hade blodbrist vilket de där proverna visade på & det var därför jag varit sjukligt trött några veckor nu .... Men jag käkar en dunderkur med järntbl och blutsaft så jag borde väl vara på benen snart? tycker ändå jag känner mej liiiite piggare *hoppas hoppas* 


Rättelse... av virrpannan som inte har koll på dagarna
För övrigt har helgen bestått av en trevlig torsdagskväll med Henrik, Jimmy, Linnea, Alva & pappa.....  Grillade revbensspjäll och käkade bakpotatis. Sen slank det ner en och annan chips med dipp på och ett par godisbitar   *mmmm* 

Fredan var det uruselt väder och Liam klättrade mer eller mindre på väggarna här på förmiddagen så vi åkte iväg till Jimmy å Linnea & ALva så barna fick leka av sej lite .... Liam tycker så mkt om Alva!!!   Senare på kvällen åkte Jimmy å Henrik ut med båten på fisketur vilket resulterade i nada fisk.... själv åkte jag herm å beställde massor med kläder till Liam och mej själv .....Det bär ju alltid iväg när man beställer på nätet... men lite höst/vinter ytterkläder till Liam samt dagiskläder. Till mej blev det lite långa linnen och tröjjor som passar bra till leggings eller taits ....har ju fan inget att ta på mej & med erfarenheten bakom mej att ja inte kommer va smal och slimmad efter förlossningen så tänkte jag att ja måste ha lite höstkläder i storlek STOR 

Lördagen åkte vi in till Borgvik och gick på marten. Det var jättemysigt och vi gick där å strosade länge länge. Henrik, Syrran & Tony åkte en tur med helikoptern medans jag, Liams farmor och Liam fikade på backen med bullar å saft :) . Fanns även en karusell och ett hopptorn som Liam kunde roa sej med helst i flera dagar om han själv fick bestämma. Blev inte så mkt shopping men en honungsburk från självaste grannen köpte vi iallafall.  

Idag är det sista lediga dagen på semester för Henrik ...Ångest!!!  så imorgon börjar vardagen igen... 4 veckor med skitväder  (i juli månad har det regnat 311 mm här). Det känns inte alls bra för nu vet jag inte vad jag ska fylla dagarna med... Liam ska inte börja dagis riktigt än, nästa vecka kanske.... så fram tills dess får jag försöka sysselsätta honom och sen får jag helt enkelt åka å våldsgästa massa människor och tvinga dom att sätta på kaffekokaren hahaha...nån som känner sej manad eller?? 

Ne,  nu ska jag slå på tven en stund!!!  




Kommentarer
Postat av: Sara

du får ta ett besök hos centrumgruppen :D

2009-08-03 @ 19:48:22
URL: http://yarrrd.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, känner mig manad, men har lite fullt upp under veckan... kom gärna förbi på en matbit på lördag om du vill...kramiz M

2009-08-03 @ 23:19:48
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Medius

oooohhhhhh bebismage:D va kul, men ja vill ha verklighetsbild också. en koll på HUR mycket du vaggar :P

2009-08-04 @ 19:04:49
URL: http://medius.blogg.se/
Postat av: gaby

20:e nov takida på nöjes! måste boka typ nu om vi vill komma in... nu e de ja cissi sara annikao som sagt ja.. får se om de blir nån mer.. de låter iaf som att du skulle hehöva de, helst nu.. men de går ju inte.. :) hoppas de e bra me dig iaf! kram

2009-08-06 @ 11:09:26
Postat av: Malin

wow, vad dagarna minskar!!! "Bara" 39, jag tycker attt det har gått fort.. tänk att det är sså längesen vi satt här och du smygberättade vad du antog.... ser fram emot att se er snart!!! Kramiz M

2009-08-07 @ 10:21:49
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0