En anmälan är skriven & ska nu skickas iväg..........

Jag är så arg!!  Att man aldrig kan slappna av och ligga lite lågt ..... Som ni vet så bröt syrran höften för en vecka sen och blev opererad i fredas natt.  Pratade med R idag för jag hade inte hört nått från syrran på några dagar så jag blev orolig att hon blivit sämre igen. 

Han berättade då att hon har varit sämre PÅGRUNDAV blodbrist ..... hon hade ett hb (blodvärde) värde på 50 vilket är riktigt riktigt lågt!! Hon ligger alltså INNE PÅ SJUKHUSET AVD9... varför har dom inte koll?
SKA DET BEHÖVA GÅ SÅ LÅNGT?    

 En annan gång när hon låg inne blev hon så sjuk och fick så fruktansvärt ont, blev skickad till intensiven där en läkare undersökte henne och  dom fick ta henne AKUT till operation för att hennes gallblåsa var så inflamerad så den höll på att spricka  
SKA DET BEHÖVA GÅ SÅ LÅNGT? 

Ytterligare en annan gång när hon luggit där inne en längre tid fick en läkare för sej att ta bort näringsdroppet (det hon lever på) för att hon skulle bli hungrig och börja äta. (hon har ju en sjukdom som gör att hon inte kan äta)... hon blev väldigt dålig, yr & trött. Som tur var så skulle hon till Huddinge för expertishjälp med sin sjukdom och där blev det ett jäkla rabalder eftersom hon var graft undernärd och hennes organ var såpass dåliga pga av detta så dom höll på att lägga av, på ren svenska så var det nära att hon svalt ihjäl
 SKA DET BEHÖVA GÅ SÅ LÅNGT?

Jag kan fortsätta skriva i timmar ang allt dom har utsatt henne för och bara blivit ännu vrångare när vi anhöriga försökt få dom att förstå ...Jag vet inte hur mycket tid jag och R lagt ner för att försöka få dom att förstå.... att förstå att hon hållit på att dö ifrån oss många, många gånger pga deras slarv och jävla attityder..... hon har fått över 14 blodförgiftningar och 99% av dom har hon fått inne på avdelningen vilket beror på rent slarv för hemma får hon då inga blodförgiftningar......   Pratade med R förut som verkligen lagt ner sin själ i det här och suttit nätter igenom och skrivit upp varenda grejj som hänt, han har timmar med inspelade band på läkare som inte riiiktigt hållit sej inom sina regler och gränser, flera hundra A4sidor med information om vad dom utsatt henne för ...... Nu blir det en anmälan och även om ingen läkare eller annan ansvarig person kommer ställas till svars så kanske det kan bli en förbättring på avdelningen och jag hoppas att vi kanske i framtiden någongång kan känna oss trygga när hon ligger därinne ..... inte för att jag tror att det kommer hända......




Kommentarer
Postat av: Ananas

Bra att du försöker i alla fall att få saker att hända. Hoppas din syster kryar på sig och att du kan slappna av och ta det lugnt nu innan förlossningen. Kramar

2009-08-27 @ 22:05:08
URL: http://ananas.blogg..se
Postat av: Anonym

Jag lider med er alla =( Hon har TUR som har dig till syster,du är fantastisk som orkar ställa upp så trots att du har din egen familj att ta hand om!

Och jag hoppas såklart att hon ska få slippa detta sjukhus någongång! Kramis

2009-08-27 @ 22:32:00
Postat av: Jenny

Anmäl! Stå på er oxå, oftast håller de varandra om ryggen =/.

Herregud de e jue inte klokt hur de lyckast slarva så, och om samma saker om och om igen som det verkar.

Hoppas verkligen att det blir ändring, håller tummarna för er!

Hoppas din syster kryar på sig. hon har tur som har er som för hennes talan. Stå på er!



Tror det var avd 9 som farfar dog på, så den avdelningen borde ju ha en hel hög anmälningar om slarv!



Klappa magen från oss!

Kram



2009-08-27 @ 22:41:29
URL: http://www.jennydepp.blogg.seogg.se
Postat av: Malin

Såklart det inte får vara för "lugnt"... ni gör rätt i att anmäla, det skulle ha gjorts efter varje slarv egentligen, även omjag förstår att det blir jobbiga procedurer. Och jag håller med de andra, hon har den bästa syster man kan tänka sig, som kämpar så... Önskar bara att det vände, så du fick lägga lite mer energi på dig själv.. Du är också viktig vet du väl gumman? Puss på bebben...Kramiz M

2009-08-28 @ 09:10:47
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Oj,såg att jag glömt skriva mitt namn över =)

2009-08-28 @ 10:40:50
Postat av: Ananas

Jovars, det var trevligt hos tanten. Och lilla Dolly är supermysig. Hoppas verkligen du kan ta det lugnt till veckan. Ta hand om dig och magen. Kramar

2009-08-28 @ 23:54:31
URL: http://ananas.blogg..se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0