*jobbigt*

Man måste kämpa för sina nära å kära eller hur?
jag kommer kämpa hur jävla mkt som helst för min syster
Idag fick jag ett samtal ...

först hörde jag ingen där ...jag sa halå 2 gånger .  så hör jag ...ja halå, det är t ... 
jag behöver hjälp, jag får ingen hjälp, kan du komma ?

Där inne på sjukhuset hittar jag min syster i anfall & bönar å ber efter att få hjälp med sina fruktansvärda tarmsmärtor & personalen säger bara....nej tyvärr du får ingen ting mot smärtan för uppsala sjukhus har sagt si å så.....öööh   va?
Nu är det så att min syster har fått penecilin i ca 5 veckor, hon tål inte penecilin & ju längre tiden går desto sämre blir hon i sin tarmsjukdom.  hon var på röntgen av hjärtat idag,  personalen sa där att dom aldrig hade sett någon med sånna buksmärtor, dom ville inte röntga henne eftersom hon var så jäkla dålig så dom ringde till avdelningen å sa att det inte gick & avdelningen hon ligger på sa att ..JO hon ska röntgas ändå, ...men hon är för dålig ,,, nej sa dom, hon ska undersökas..punkt .
hon hade "anfall" ( tarmkramper) där nere vilket hon haft från och till hela dagen.

Hur som hellst jag släppte allt här hemma å åkte in...  fick till ett möte med ansvariga läkar (2st) ...talade om för dom att detta inte är hållbart   blablabla ....efter en halvtimma kände dom att dom inte hade tid med detta längre ...ne sa jag men nått måste göras för min syster klarar inte det här under häljen .... okej sa en läkare. hon får komma till  IVA för där kan dom söva ner henne ....  TACK för det !    jävla idioter

alltså ..... sen fick jag infromationen om från syrran ...att bland annat hennes blodsocker pendlar från 3 till 13 ...öööh  va sa ja ....FRÅN 3 - 13  det ska ligga på ca 5.  dom sticker henne tydligen hela tiden ...hon är hur törstig som hellst ....    hmmm  ...vad är det för fel på min syster ..diabetes ,, nja jag tror inte det men ???   jag vet inte , blir det så då???

Just nu ligger hon iallafall nersövd på intensiven & jag kan känna mej lugn & även nöjd över att nånting hände efter mitt besökt därinne ..... men varför ska man hela tiden behöva strida ?   varför??  
Jag blir arg ledsen & väldigt väldigt trött av att dom kör över folk på det där viset som dom gjort med henne nu .
hon kan inte prata för hon är för dålig ...enda hon sa till mej i telefon förut lixom var ...hjälp mej.... det var det enda hon kunde få fram...hon kan inte föra sin egen talan ...å dom bara vänder på klacken å går ...nej tyvärr .....mmm sov gott inatt ungefär ...å vad jag hatar det här ,  räcker det inte med att sjukdomen är så jävla vidrig som den är?

jag vet inte men sjukvården kan iallafall ge mej kalla kårar över hela ryggraden




ingen trevlig fredag detta inte !!

Håll tummarna för oss att det vänder snart !!! behöver många tummar!!!

Kommentarer
Postat av: ANNIKA

Styrkekramar!!!!!. Tänker på er.

2008-09-13 @ 11:14:46
Postat av: Nathalie

Kämpa på för din syster!! Tycker såå synd om henne som behöver genomlida detta! =( Håller tummar & tår för att hon ska bli bra!!

2008-09-13 @ 17:50:34
Postat av: Annika A

håller alla tummar att det går bra! vilken tiger du är. kramar till er båda!

2008-09-14 @ 08:28:07
Postat av: Malin

Mina tummar håller jag hela tiden för dig/er... Ni behöver dom! Hör av dig om du behöver prata av dig... har inte hunnit sitta vid datorn/msn nåt men ring gärna gumman! Kram kram!

2008-09-16 @ 10:45:08
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0