Grums kommun

Alltså ärligt talat .... ni som röstade på "alliansen" ...hur tänker ni nu...
Ta från dom fattiga ge till dom rika !
Dom lägger ner demensboende,det ska inte städas några lokaler i skolan längre och barnen ska inte
få bada lika ofta som förut ....precis som om skolbarnen fått bada mkt innan..vad händer då ... jo KEDJEREAKTION mina
vänner, hur ska badhuset kunna drivas runt om ingen kommer och badar .  
Det är på förslag att skolbarnen inte ska få mat i skolan på fredagar utan få sluta vid lunchtid.....
Min första tanke då var, stackars dom barn som inte får mat hemma utan faktiskt lever på maten i skolan.... stackars dom barn som inte har det bra hemma och måste sluta vid lunch tid så alla barn med bra hemförhållanden kan gå hem och äta......för många barn är skolan en tillflyktsort.  jag blir så arg när jag hör sånt här !!

grums kommun ska dra ner på förskolepersonal så att dom har flest barn per personal i sverige...alltså halå??

Liam har inte ens en dagisplats i januari som det ser ut i dagsläget .... ansökte i aug och dom har 4 månader på sig att kirra ett dagis ...Nu ska jag berätta en väldigt konstig grejj ... kommunen har ansökt om pengar från staten till att öppna ett dagis i slottsbron... får dom inga pengar kommer inte Liam att få någon dagisplats (det är enda chansen sa dom till oss) .

I lagen står det att dom är skyldiga att ordna fram en plats inom 4 månader...gör dom inte det så överklagar jag och då kommer länsrätten att bevilja min rätt till dagisplats vilket kommer att leda till att grums kommun kommer att få betala vite/skadestånd till staten.........alltså .....öööh     jag finner inga ord

Grums kommun  SKÄRP er !!!    

Det måste vara mer än en pappskalle som eldar pengar där nere!!!!  
Eftersom jag jobbat och jobbar inom grums kommun så vet jag också iallafall att på den kanten jag jobbar finns inga ekonomer så långt ögat kan nå .....  ska man jobba med pengar borde man va utbildad till det oxå....det är NOLL koll på hur man gör för att spara och driva verksamheten ....   jag säger inte att jag är någon expert av nått slag inom ekonomi men en hammock skulle klara det bättre !!!!

Finns det ingen plats åt Liam i januari kommer ni nog kunna få läsa det i en och annan tidning ...OOyes !!!

Kommentarer
Postat av: ANNIKA

GO LINDA GO!!!!!! Ser fram emot att läsa tidningen. Badning och skolmat!!!!!!!!! SMÅGRUS pengamässigt. Säg istället upp alla som jobbar ute. Sätt ut snöskottning och gräsklippning på privata tjänster. Enligt grannen som jobbar där så har dom ju inget att göra förutom det.

Väntar med spänning!!!!!!!!!

2008-11-23 @ 11:29:33
Postat av: Linda

Ja du ser, det finns så mkt att spara på...men spara för fan inte på framtiden lixom OCH spara inte p ådom som byggt upp sverige!!....tyvärr är det dom en da som inte kan försvara sej.....det är ett hån mot dom gamla att ge dom vakumförpackad mat och ta bort personal och boende så dom inte kan få sin hjälp ordentligt!!!

2008-11-23 @ 12:32:04
Postat av: Malin

Håller med!!! Idag ska vi slå näven i bordet på mötet! Hoppas jag! Du är utmanad på min blogg! Kramiz

2008-11-24 @ 10:19:57
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag håller fullständigt med dig! Det är helt vansinnigt att det inte finns dagsiplatser åt barnen! Stå på dig!!

2008-11-24 @ 12:50:31
URL: http://princesse84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0