Sommarsjukan??

Igår trodde jag dagen D var frammen då han däruppe skulle hämta hem mej....Nej inte riktigt men jag vaknade vid 5 tiden igårmorse av att jag hade feber och mådde jätteilla. Gick upp, satte mej i soffan å pimplade lite vatten tillsammans med ett par panodil... Hela dagen bestod av en alldeles för lång tortyr av feber illamående och spagetti i musklerna. Kan det ha varit sommarsjukan?
Det är 3 veckor nu med feber, förkylning, öroninf osv ... först ut var Liam med feber å grejjer i dryga 1 vecka, efter travade moa in med en öronflunsa och därefter knallade Henrik efter med feber å grejjer vilket tog omtag på han IGÅR ....mest synd var det om Liam som skulle passa upp på mamma å pappa som inte orkade sysselsätta lilla Liam ....Det slutade med att han drog till Bmormor (B=bonus) och morfar, hängde med dom nere vid sjön där det vankades grillat och vattenskoterturer hej villt ......(vad ja hört på ryktes vägar)
Å jag måste berätta en annan sak....mina kära fåglar kan ju flyga nu å jag hade tid för vingklippning idag ...mmm det gick ju inte med MAGSJUKA  å allt men snälla Ella åkte iväg med dom till Arken ....kom hem 1,5 tim senare utan att do mblivit klippta .....idioterna därinne annvände tydligen mina fåglar som försöksfåglar för det visade sej att dom inte kunde med det där att vingklippa ojojoj...det var bara rena turen att inte jag åkte in med dom själv för då hade jag nog reve hela affären ....plåga dom stackarna i 1 TIMMA ....alltså ...jag saknar ord

Idag. Mår jag mkt bättre, när jag slog upp ögonen imorse var jag glad att jag fortfarande var i livet. Henrik mår fortfarande lite sisådär. Liam har varit glad över att åtmindstone nån av oss har orkat med honom =).
Ringde Parva Zoo idag istället å frågade om dom kunde klippa mina fåglar & hör å häpnad, dom som alltid har varit lit små otrevliga å talat om för mej att ...kom in med fåglarna så kan dom stå här så får vi se om vi har tid....ehh. Idag sa dom ja men visst kom kl 14 IDAG så grejjar vi det ....IDAG , jag blev överlycklig eftersom ozzy har komit på att han kan flyga runt lite överallt å tugga på lite av varje här hemma ....jag kan säga att ja fick lite lätt ångest igår när jag inte fick dom klippta men ja åkte in med dom och fick ett mkt mkt trevligt bemötande. Jag lämnade mina fåglar där & åkte till bergvik och shoppade loss lite grann. efter en stund ringer han som klippte fåglarna & berättade hur det gått osv ...mkt mkt  trevligare än förr. Åkte nöjd å belåten hem med 2 mindre nöjda fåglar.....men nu får dom komma ut igen så ....


till häljen är det party på  med jobbet och jag blev skapligt orolig att ja skulle sjukna in ordentligt så ja inte kunde gå men peppar ta i trä  så verkar det som det kommer gå vägen .....känner att jag verkligen behöver det här ,,speciellt efter dom här 3 veckorna nästan inburad hemma. Man blir lite folkskygg och isolerad i sej själv när man varit hemma så länge & mkt som nu. .. det har ju inte hänt nått i livet ALLS på 3 veckor så vad ska man prata om lixom?    men det ska bli så jävla roligt och åka å bowla dricka lite bärs och umgås med mina goa snälla roliga jobbarkompisar .....när ja tänker efter så har ja känt många av dom i 7år ....det är rätt länge det å det är jag glad över.  Visst är det mysigt som fan å gå hemma å byta skitblöjjor men många gånger längtar man tillbaka till fikarasterna på jobbet när man satt å skojja å skratta , diskuterade å argumenterade.....


image56


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0