Magsjukans Offer

I våran familj har magsjukan härjat fritt nu under ett par veckors tid.        
För oss som i annat fall är unga, friska & utan andra större problem blir
ju en sån här smäll inte så hård. MEN då har vi dom stackars barnen &
ramförallt dom redan sjuka människorna som drabbas. Börjar med       
Liam som blev sjuk i onsdas & efter det har varit trött & gnällig om         
vartannat. Han har ingen matlust fortfarande & idag är det måndag.        
I lördas hämtade ambulansen min syster. Igår blev hon körd till             
intensiven för nedsövning eftersom hon är så dålig & hennes kropp       
orkar inte med att vara "vaken" längre.

Konstigt efter 8 år av hopp & förtvivlan och ambulansturer hit & dit
så blir man lika orolig varje gång,man vänjer sej aldrig. Det som
snurrar i min skalle nu är att många av hennes värden är superdåliga,
vilket gör en nedsövning mer komplicerad. Känns ju alltid som det
kan vara riskabelt att söva någon.

Ja hur som helst så är det riktigt tråkigt, hon har varit så pigg nu ett tag.
till & med orkat köra bil som hon inte gjort på åratal, ätit lite mat, solat
& umgåts med mej & Liam.

Händer annars......
Plockat mer svamp...var inte ute så länge, 
börja regna å Liams matklocka skulle snart ringa men är inte det skönt??
Jag menar,,, förr när man kanske var ute timme efter timme...                        
man var hellt slut för inte kunde man vara klok &                                               
bara vara ute lite grann nångång ....Nu, nu kan man inte härja                        
runt 10 timmar i sträck.. man har ett barn att tänka                                            
på som behöver mat, sömn & lite lugn & ro ........ jag trivs med det!!               
Förr la jag all energi på alla andra människor....                                                 
man får sällan mkt tillbaka tyvärr                                                                            
(drar inte alla över en kam för undantag finns alltid).                                          
Nu är det Liam som står först i kön & han är bra på att ge tillbaka........         


Idag.....ska jag förmodligen åka in till syrran för förhoppningsvis kan dom väcka henne redan idag..... jag & rolf ska åka in




Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tråkigt och jobbigt med din syster! Hoppas att dom kan "väcka" henne och att hon blir stark igen! Styrkekramar!

2008-08-04 @ 17:34:11
Postat av: Malin*

Åh, jag håller verkligen tummarna för henne.... Nu när allt var så bra, varför skulle det bara få "vara" en så kort stund? Såklart man inte vänjer sig, man har ju ett hopp någonstans att det skulle ara sista gången det skulle hända.... "Kramar om"

2008-08-05 @ 11:36:46
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jag

Nathali: tack för styrkekramarna!!!!



Malin: jo jag vet inte varför allt ska gå emot henne hela tiden!?!?!?

2008-08-05 @ 18:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0